התוכנית העירונית לצמצום זיהום אוויר / תוכנית התחבורה / תיכנון עירוני
שלישי, דצמבר 15, 2015 - 18:04

הערות לתוכנית

התוכנית העירונית לצמצום זיהום אוויר / תוכנית התחבורה / תיכנון עירוני -
הצעת התוכנית תובא בהמשך לדיון ולאישור במועצת העיר יחד 
עם ההערות. 
כיתבו לעירייה את הערותיכם והצעותיכם לתוכנית עד לתאריך 25.9.15 
בדוא''ל : [email protected]
החומר הרלבנטי במישרין לעניינינו קיים בעמודים 58-60

מיקצת מההערות :
* כל שיפור התשתיות הנחמד שתואר בתוכנית, נרחב וחשוב ככל 
שיהיה, לא יפתור את הבעיה הגדולה ביותר של הולכי הרגל בעיר, 
המאפילה על כל יתר הבעיות:
נסיעת כלי רכב דו גלגליים, בראשם החשמליים והממונעים אבל לא 
רק, במרחב הציבורי של הולכי הרגל.
אדם הצועד על המדרכה, כאשר מסביבו טסים כלי רכב, יצמצם את 
כמות הליכתו ברחובות, בעיקר המרכזיים בהם קיימים בתי העסק
וגם כמות הדו גלגליים על המדרכות רבה יותר משמעותית.
הולך הרגל יעדיף לברוח לקניונים, או אל מחוץ לעיר ובלבד שלא 
ייפגע ברחוב.
שוחחו קצת עם בעלי העסקים ברחובות הראשיים ותשמעו מה יש 
להם לאמר, הקשיבו לפחדיהם מיציאה מפתח בית העסק, על 
לקוחותיהם החוששים להגיע אליהם ומעדיפים מקומות בטוחים יותר.

שום ספסל, עץ, מיתקן בקבוקים שהורד או הרחבת מדרכה - לא 
יכפרו על הפחד מדריסה. את זה עדיין לא הבינו בעירייה, או שהבינו
אבל לא איכפת.

הרחבת מדרכות. כל עוד הדו גלגליים ממשיכים לטוס עליהן, 
הופכת אותן לנתצ"ים דו גלגליים, ביניהם אנחנו צועדים איכשהו

* כל עוד ימשיכו בעירייה לגלגל את אשמת החיכוך רוכבים-הולכים 
על המשטרה ולא ישפרו ויוסיפו שבילי אופניים במוקדי החיכוך - 
לא קידמו לא הליכה ולא רכיבה.
ה-130 ק"מ הרשומים בתוכנית לא משכנעים כבר את אף אחד.

* ברגע שמוסיפים עוד תחנות תל-אופן, מוסיפים שבילי אופניים רק 
אל מחוץ לעיר, ללא המשכיות בתוך העיר ברשת המכסה את 
הרחובות הראשיים, העירייה במודע, במו ידיה, מגדילה את כמות 
הרוכבים הנוסעים על המדרכות. מעצימה את "החיכוך" עם הולכי 
הרגל. כל זאת כאשר הם יודעים שאין כל אכיפה.
לכתוב שהם פועלים לקידום הליכה - משכנע רק את עצמם.

* העלאת אגרות החנייה למבקרים מחוץ לעיר, תהיה יעילה רק כאשר 
יאכפו את הורדתם מהמדרכות גם בשעות הערב-לילה-בוקר מוקדם, 
סופ"שים וחגים.
הם אמנם ייאלצו לגשת לחניונים בעיר ולשלם אגרת חנייה, ועלולים 
לתפוס מקומות חנייה של תושבים. 
אבל אם יתעדפו את התושבים בחניונים הציבוריים במיקום ובעלות 
מוזלת. בחניונים אלו - לא ייתפס מקומם וכך גם ירדו מהמדרכות.

* בתוכנית מדובר על אפשרות חניונים עירוניים בחינם לתושבים - 
מקווים שירדו מהרעיון הזה. שטח ציבורי המתוחזק בכספי הציבור 
איננו ניתן בחינם, בטח לא כאשר הוא מעודד את השימוש ברכב 
הפרטי.

* עצים - להצללה ולמניעת זיהום אוויר. 
אמנם נשתלו כ-30 אלף בשנים האחרונות, אך עדיין יש צורך משמעותי, 
גובר והולך, בתוספת עצים בעיקר ברחובות הראשיים. 
אם אפשר - ליד מעברי החצייה היכן שאנחנו ממתינים ואין באפשרותנו 
לצעוד מתחת לפרגולות בתי העסק שהמגנות עלינו מפני השמש הלוהטת.

* הארכת משך הרמזורים להולכי הרגל -
שלחנו למח' הרמזורים וללשכת ראש העירייה את בקשותינו להארכה 
במקומות מסויימים בעיר. נקווה לטיפולם.