לעשות שינוי: המדריך

אז איך עושים שינוי? האמת היא שאין כללים. אבל יש כמה צורות חשיבה, וכלים שיכולים לעזור. מוזמנות ומוזמנים להתחיל בלקבל השראה מכמה אנשים שעשו ועדיין עושים את זה:

פיצ'י דובינר - איך הצלחנו להעביר את קציר למועצה האזורית מנשה כחלק מתפיסה של צדק חלוקתי

שלומית הברון - מקימת עמוד 'אחת מתוך אחת'

איתן פרי, הפועל קטמון ירושלים - איך הפכנו את קבוצת הכדורגל שלנו לקואופרטיב בבעלות האוהדים?

(מתוך כנס "חוצה ישראל", שיזמה קרן ברל כצנלסון)

פירקנו את תהליך יצירת הקמפיין לארבעה שלבים: בכל אחד מהם תמצאו הסברים כלליים, וכלים פרקטיים שיעזרו לכם/ן לממש כל שלב. המדריך עוד בשלבי בנייה, ותכנים רבים יתווספו בקרוב. אז בלי הרבה הקדמות נוספות - בואו נצלול:

כדי שנוכל לפעול טוב יותר כשיש משהו שאנחנו רוצים או רוצות לשנות, כדאי לשאול את עצמנו כמה שאלות:

בידיים של מי נמצאת ההחלטה?
מיהם הגורמים שיכולים להשפיע על מקבל/ת ההחלטות?
אילו שותפים ושותפות יוכלו לעזור  לנו?
מהם המסרים שאותם אנחנו צריכים להשמיע כדי להשפיע על מקבלי ההחלטות - ועל השותפים והשותפות?
אלו לא שאלות מסובכות, אבל חשוב שנהיה מוכנים ומוכנות לשאול אותן באמת - ולא ללכת על התשובות הברורות לנו מאליהן.

לדוגמא - פאנלים סולריים הם פריצת דרך מדהימה שיכולה למנוע זיהום אוויר, לחסוך כסף בחשמל, להציל חיים, להביא צמיחה גדולה למשק, ועוד ועוד. כל אחד מהמסרים האלו הוא מסר שונה שישכנע אנשים אחרים. אילו מהמסרים האלו נדגיש ראשון? מה נשים במרכז כאשר אנחנו באים לשכנע אנשים שונים? צפו בענת רוזיליו, ממובילות מחאת העגלות, מספרת בכנס "חוצה ישראל" כיצד עיצבו את המסרים כדי לגרום לממשלה להעביר את חוק חינוך מגיל 3.

בסופו של דבר, אחת הדרכים היחידות שלנו, הציבור, להשפיע על מקבלי ההחלטות, היא בכח המשותף שלנו. כדי שמשהו ישתנה, א/נשים צריכים/ות לדבר על הסוגיה שלך, ומקבלי ההחלטות צריכים/ות לחשוב שיש ציבור גדול שמצפה מהם לפעול בעניין. הצעד הראשון - הוא לגרום לאנשים לדבר על זה. והאמצעי הוא כמובן הרשתות החברתיות, והתקשורת. צפו בקווין אולוקה המסביר מדוע סרטונים הופכים לויראליים, ובאלקסיס אוהנין חושף איך רעיונות מתפשטים.

בקרוב:
איך ליצור פוסטים ויראלים ברשתות החברתיות
איך להיכנס לתקשורת הממוסדת (עיתונים, טלוויזה, אתרי חדשות)

אז א/נשים כבר מדברים ומדברות על העסק, אבל עכשיו בא שלב טריקי: ליצור קבוצה שפועלת יחד בשביל המטרה המשותפת. בזמן השלב הקודם -  יצירת שיח, חשוב לתת אמצעים שבהם א/נשים ששומעים/ות על הסוגיה יוכלו להתחבר אליך, וליצור מסגרות - גם און ליין .וגם פנים אל פנים, שבהם אפשר לגבש קבוצה שרוצה לעבוד יחד
צפו בדרק סיברס מסביר מי באמת אחראי ליצירת שינוי בקבוצה, ובבטסי הובר מספרת איך השתמשה בכלים דיגיטליים כדי ליצור קהילה

בקרוב - מדריכים שימושיים:
איך להשתמש בדיגיטל כדי לחבר אנשים
איך למצוא אנשים שהנושא שלך חשוב להם
איך לתפעל קבוצת פעילים

ניתן להפעיל בסרטון כתוביות אוטומטיות ותרגום לעברית באמצעות הממשק של יוטיוב

אפשר לגרום למקבלי החלטות להקשיב לכם/ן. בשביל זה - צריך לפעול לאורך זמן, להשאיר את הנושא על סדר היום, ולהפעיל שוב ושוב לחץ, באמצעים שונים. צריך להעביר את מקבלי ההחלטות ממצב שבו הם/ן אולי לא מכירים ומכירות את הנושא, למצב שבו כבר איכפת להם, או שלפחות הם/ן יודעים/ות שכדאי להם לפתור את הבעיה.

בקרוב:
איך מפעילים לחץ בדיגיטל
איך מפעילים לחץ באמצעות התקשורת
איך מפעילים לחץ במפגשים אישיים

וידאו ותמונות:

POWTOON- תוכנה חינמית ליצירת סרטון אנימציה

PREZI- יצירת מצגות

EMAZE- יצירת מצגות .תומך עברית בצורה טובה מאוד

Author Stream- מאפשר ליצור מצגות\ סרטונים מבוססי POWER POINT לשדרג אותם ולשתף את התוצר הסופי ברשתות החברתיות.

FREEPIK- אתר חינמי (מאושר ע"י זכויות יוצרים) לשימוש בגרפיקה, אינפוגרפיקה, אנימציות רלוונטיות.

TUBECHOP- חיתוך סרטונים.
CANVA - עיצוב תמונה\מודעה.

פעולות שאפשר לעשות בעצמנו - המדריך לשפיות חברתית כלכלית של און ארד

איך אפשר לעשות שינוי בחיים שלנו - צעד אחרי צעד, בעצמנו? און ארד הוא כימאי ופעיל חברתי, שהחליט לקחת שורה ארוכה של תובנות, ולהעלות אותם על הכתב. אנחנו שמחים לתת לו את הבמה ולפרוש כאן חלקים נרחבים מהספר.
את הספר במלואו תוכלו להוריד בחינם בגירסת pdf או להזמין אותו בגירסא מודפסת כאן.

שפיות כלכלית חברתית - צעד אחרי צעד

שתפו -