ילדים ללא אמא - המשמעות.
ראשון, יולי 10, 2016 - 01:20

הנזק העתיד לילדים שגדלים ללא אמא, הרוע שבהסתת ילדים נגד אמא שלהם ועוד.
כותב: שלום פנחס כהן.

קצת על הסיבות למאבק: יש מאבקים שברור מאליהם למה הם חשובים, רובם מאבקים על עיוות כה גדול שהוא ניכר וברור כשמש בצהריים.
למשל, להציל אדם נרדף, או לא לפגוע באדם חף מפשע. מאידך, יש דברים שמרוב שהם ברורים וטריוויאלים אנחנו לא נותנים עליהם את הדעת, כמו לקום בבוקר כל בוקר, יש כאלו שלא יכולים לקום. לאכול, יש כאלו שלא יכולים. לדבר, יש כאלו שלא... לצחוק, יש כאלו שלא.
להיות בקשר עם הילדים שלך ושתהיה להם את הזכות הבסיסית לחום ואהבה של אמא – זה אחד הדברים הברורים.  
אז זה ברור ונכון, ישר ונאמן, נורא ואדיר גם יחד, לא צריך לצטט כאן מחקרים על התוצאות של ניכור הורי... כי זה ממש ברור אבל בכל זאת, קצת על קצה המזלג כמה עובדות על ילדים שגדלים ללא הורה:
1. מפי כב' הש' א' גרוניס:
"את המונח ניכור הורי (Parental Alienation Syndrome) טבע לראשונה הפסיכיאטר האמריקאי, פרופ' ריצ'רד גרדנר, לפני כחמש עשרה שנים… פרופ' גרדנר הגדיר את הסינדרום כהפרעה, אשר הביטוי העיקרי שלה נמצא בגינוי או התנכרות מצידו של ילד כלפי אחד מהוריו, כאשר אין כל צידוק לכך… ביטוי לתסמונת נמצא, בין היתר, בסירוב של הילד לקיים קשר עם אחד ההורים. מכאן השימוש במונח "סרבנות קשר" כדיבור נרדף לניכור הורי, אף שאין הראשון אלא אחד המאפיינים של התסמונת".
2. עמ"מ 90/97 מורן נ' מורן, דינים מחוזי, כרך לב (2) 597:
"התסמונת הנדונה מזיקה מאד להתפתחותו של הילד. היא יוצרת אצלו תפיסה חד מימדית של אנשים ושל מערכת יחסים ומעוותת במיוחד את ההבנה שתהיה לו על מהות של מערכות יחסים בתוך המשפחה. אחד המרכיבים המהותיים המאפשרים קיומם של חיי משפחה תקינים היא היכולת לראות את נקודת מבטו של הזולת. להבין שחלק מהצדק נמצא בצד השני. אדם הרואה את מערכות היחסים דרך פיצול של טוב ורע אינו מסוגל לכך. מתפתחת אצלו הכנה גרועה לחיי המשפחה. ילדים המפתחים תיסמונת של סרבנות קשר לומדים להשתמש במניעת אהבה כמניפולציה וכעונש. הם מפתחים חוסר אמון כללי וחשדנות בבני אדם. הם לומדים כי הם אינם רשאים להיות בקשרים טובים בו זמנית עם אנשים שונים, הם מעוותים את הדמות הפנימית ואת הייצוג הפנימי של ההורה המנוכר. נזקים ומצוקות נוספים המתוארים בספרות מסבירים מדוע מצב כזה הינו מצב בלתי נסבל עבור ילד ומדוע יש לנקוט באמצעים טיפוליים מידיים כדי לחלצו ממצב זה. מדוע חשוב להסביר להורים שקשר טוב עם שני ההורים בו זמנית הוא חשוב ביותר עבורו בהווה ומהווה תנאי ליצירת קשרים אינטימיים בעתיד. ומדוע חשוב להבהיר להורים את זכותו של הילד לממש קשרים טובים עם שני הוריו".
3. במאמר "חשיבה מחודשת של הניכור ההורי ועיצוב מחדש של השרותים לקשר בין הורה – ילד עבור ילדים הדוחים או מסרבים לקיים הסדרי ראייה" כתבה ג'אנט ר. ג'ונסון:
"ילד מנוכר מוגדר כילד המבטא, בצורה חופשית, רגשות ואמונות שליליים בלתי מוסברים (כגון כעס, שנאה, דחיה ופחד) כלפי הורה, רגשות שהינם בלתי תואמים לניסיון הממשי של הילד עם אותו הורה. מנקודת מבט זו, ההתנהגויות המתוכננות של ההורה כבר אינן נקודת ההתחלה. הבעיה של הילד המנוכר מתחילה בהתמקדות ראשונית, ניטרלית ואובייקטיבית בילד, בהתנהגותו הנצפית וביחסי הורה – ילד. עוד נכתב שברוב המקרים, ההורים הדחויים הם במקום כלשהו, בין הורים טובים להורים טובים דיים, שאין להם היסטוריה של התעללות פיזית או רגשית כלפי הילד. למרות שיתכן ויש גרעין של אמת לטענות והאשמות הילד כלפי ההורה הדחוי, העמדות השליליות הקיצוניות והרגשות הקשים שלו הינם עיוותים". (המאמר תורגם מאנגלית ע"י יעל הרמל).
הגיע הזמן לעצור את העוול וזה תלוי אך ורק בנו. אם ניתן לשחיתות להמשיך ולהרוס 6 ילדים תוך שינה?

שתפו -