חינוך מלידה
הקואליציה לחינוך מלידה

הצטרפו לתמיכה!

האוצרות שלנו בידיים של שר האוצר !!!
בשבועות הקרובים הממשלה עומדת להחליט האם להעביר את האחריות על חינוך הטף והפעוטות למשרד החינוך, או להשאיר אותם במשרד הכלכלה.
אנו, הורים מודאגים, א/נשי חינוך ואזרחים, חותמים על עצומה זו:
העיקר בטיפול בתינוקות הוא חינוך הילדים שלנו - ולא רק מתן האפשרות לצאת לעבודה.
לא יתכן שלרוב מכריע של הילדים בישראל בישראל - 77% - אין מסגרת חינוכית מפוקחת במחיר הגיוני, והם נאלצים לשלם אלפי שקלים בחודש על מסגרות חינוכיות פרטיות.
החינוך בגילאי 0-3 הוא קריטי להתפתחות, ויש לדאוג לחשיבה ולרצף חינוכי עם המשך מערכת החינוך
אנחנו קוראים לכם להעביר את החינוך בגיל הרך אל משרד החינוך ולהגדיל את מספר המעונות בישראל
זוהי ההזדמנות שלנו לשנות את פני המציאות ולצבוע את האפור - באור!
הצטרפו והשפיעו. שלחו מכתב אל ראש הממשלה נתניהו בדרישה לטפל בנושא!
כי הילד שלך הוא העתיד של כולנו

שכר ראוי למטפלות

מאבק מטפלות המשפחתונים- קיץ 2016

, ,
קודם כל - שינוי חשיבה

למרות, שרוב הילדים מתחת לגיל שלוש נמצאים במסגרת חוץ-ביתית, במדינת ישראל הטיפול בילדים מוגדר עדיין כצורך אגבי לקידום תעסוקת הנשים. המעון לא נתפש כמוסד חינוכי, אלא כשמרטף הלאומי שהממשלה הקימה כדי לאפשר לאימהות לעבוד בשעה שנציגי המדינה יטפלו בילד. זאת הסיבה שהמעון כפוף למשרד הכלכלה. השינוי התודעתי כבר החל ונוצר חלון הזדמנויות נדיר בממשלה הנוכחית לייצר לא רק מהפך תודעתי – אלא שינוי אמיתי בשטח. רק שילוב כוחות בין כוחות מהשטח, מהאקדמיה, מהכנסת ומהממשלה יוביל לביצוע השינויים הנדרשים.

,
חשיבות הרצף החינוכי

המטרה היא לייצר מדיניות פדגוגית רציפה ושלמה החל משלבי התפתחותו המוקדמים של הילד ועד להגעתו למסגרת בית ספרית. גיל הרך מלידה, הִנו שלב קריטי בחייו של הילד. המחקרים שמצביעים על חשיבות הנגיעה הראשונית בילדים, הולכים ומתרבים.
בתקופה זאת מתעצבות ומתפתחות יכולותיו השכליות והחברתיות של הילד. למי שלא עוסק בתחום קשה להבין עד כמה ישפיע על עתיד ילדינו טיבו של המבוגר המשמעותי שנפגש עם הפעוט (בן 6-3 חודשים) בתחילת דרכו במסגרת. מחקר שיזם יוניצ"ף ב-2008 על טיפול בילדים בגיל הרך, מצא כי מערכות יחסים יציבות, בטוחות, מגרות, כשהצוות קבוע בשנים הראשונות, הינן קריטיות להתפתחות הילד. פרופ' פנינה קליין ז"ל, שזכתה בפרס ישראל לחינוך על מחקריה בתחומי הגיל הרך, הביאה למהפכה בחשיבה בתחום כשהוכיחה זאת במאמריה ובמחקריה. המחקרים אף מצביעים על הפערים העלולים להיווצר בגין העדר טיפול נכון בשלב זה של חיי הילד, פערים שקשה מאד יהיה לגשר עליהם בשלבים מתקדמים יותר של חייו.

,
אופק מקצועי ותנאי העסקה

המצאות גילאי לידה ועד שלוש תחת משרד הכלכלה, משפיע גם על מעמדן והכשרתן של המטפלות.
העומס המוטל על המטפלות, תנאי העבודה הקשים, תנאי השכר הירודים והיעדר אופק מקצועי, מביאים לזילות מקצוע המטפלות במעונות יום ולרמת מקצועיות ירודה.
כל זה גם גורר תחלופה מהירה ובריחת כוח אדם איכותי בשל תנאי השכר המבישים ומציאות שבה מנהלות איכותיות פוטנציאליות דוחות את ההצעה לנהל מעון על הסף, כשהן שומעות על התגמול הנמוך.

התמונות באתר באדיבות:
donnieray, zaheerm, matsuyuki מאתר flickr

שתפו -

שתפו -